responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسیر و مفسران نویسنده : معرفت، محمدهادی    جلد : 2  صفحه : 553

قبیل.
استاد مکارم شیرازی، خود درباره این کتاب چنین می‌گوید: «بدیهی است، طرح سؤالات انحرافی به منظور تخریب اعتقادات و افکار یا ایجاد تشویش و تزلزل در افکار عمومی، در واقع سؤال نیست؛ بلکه برنامه‌هایی مخرّب و غیر انسانی است، در لباس سؤال؛ و از آنجا که قرآن مجید دائرة المعارف بزرگی درباره معارف الهی و مسائل انسانی است، در جای جای آن، بتناسب آیات مختلف، سؤالاتی مطرح است که بسیاری از آنها در تفاسیر پیشین محلّ ابتلا نبوده و بی‌جواب مانده است.
هنگام تدوین تفسیر نمونه، سعی بر آن بود که این سؤالات- به ویژه آنچه مربوط به مسائل روز است- مطرح گردد و به طور دقیق پاسخ داده شود و این کار، با گردآوری 180 سؤال و پاسخ از 27 جلد تفسیر و 10 جلد «پیام قرآن»، با همّت آقای حسینی و جمعی از فضلای حوزه انجام گرفت»؛ حقیقتا کاری شایسته و ستودنی است!

8. نکته‌هایی از قرآن مجید

نوشته دانشمند و خطیب فرزانه، محمد هادی فخر شیرازی (متوفای 1373 ش/ 1415 ق) از خطبای فرزانه و نامی معاصر؛ او علم و عرفان را به هم آمیخته و سبکی بدیع در نوشتار و گفتارش پدید آورده است. همه نوشته‌هایش- همچون گفته‌هایش- نغز و اعجاب آفرین است. سخنوری توانا و نویسنده‌ای نیرومند است؛ با قلمی شیوا و بیانی رسا در عرصه وعظ و ارشاد و هدایت مردم، گام نهاده است؛ آثار گرانبهایی نیز از خود به یادگار گذاشته است؛ از جمله آثار قرآنی ارزنده وی، کتابی است در بیش از 800 صفحه که در آن، به تبیین و تفسیر نکته‌های علمی، عرفانی، ادبی و تاریخی قرآن پرداخته و نکته‌هایی را به صورت: «چرا و چرا» مطرح کرده و جوابهایی کافی و شافی در پی آنها آورده است.
این خطیب و نویسنده عالیقدر، ذوقی شاعرانه و طبعی لطیف دارد که در نوشتار و گفتار، یار نیرومندی برای اوست. هنگامی که از حروف مقطعه اوایل سوره‌ها سخن می‌گوید، به این نتیجه می‌رسد که این حروف، اسرار و رموزی است میان عاشق و معشوق (خدا و رسول) که دیگری را بدان دستیابی نیست. آنگاه از

نام کتاب : تفسیر و مفسران نویسنده : معرفت، محمدهادی    جلد : 2  صفحه : 553
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست