responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسیر و مفسران نویسنده : معرفت، محمدهادی    جلد : 2  صفحه : 500

نظریات علمی بر قرآن- می‌تازد و می‌گوید: «به همین علت تعداد زیادی از مفسران غربزده، در علوم و نظریات جدید علمی غرق شده‌اند و فراموش کرده‌اند که قرآن علم خداست و هرگز دگرگون نمی‌شود؛ حال آنکه دانش بشری دائما در تبدیل و دگرگونی و رسیدن از خطا به صواب و از صحیح به صحیح‌تر است». [1]

7. تقریب القرآن إلی الأذهان‌

نوشته علّامه فقیه و فرزانه نستوه، سید محمد شیرازی که از پرچمداران نهضت دینی عصر اخیر به شمار می‌رود؛ وی مبارزه خود را در کربلا- همراه با تحقیق درباره مسائل اسلامی- شروع کرد و پس از مهاجرت به قم نیز همچنان ادامه داده است. او در این راه کوششها نموده و دستاوردهای بزرگی به جامعه اسلامی نوین تقدیم کرده است. تألیفات فراوان وی در ابعاد مختلف نهضت فکری- دینی، گویای این حقیقت است؛ از جمله درباره قرآن: «تسهیل القرآن» در ده جزء، «توضیح القرآن» در سه جزء، «تبین القرآن» و «الجنة و النار فی القرآن» که هنوز به چاپ نرسیده است.
گسترده‌تر از همه، تفسیر «تقریب القرآن إلی الأذهان» است که در سی جزء و در ده مجلد بزرگ به چاپ رسیده و مورد استقبال همگان قرار گرفته است.
این تفسیر به صورت ترکیبی و با قرار دادن متن قرآن در بالای هر صفحه انجام گرفته و در آن، علاوه بر شرح و بسط لغوی و ادبی، به مناسبت، به مسائل کلامی، فقهی، اجتماعی و اخلاقی پرداخته شده و با قلمی شیوا و روان و قابل استفاده در همه سطوح، نگارش یافته است. تألیف آن در سال 1383 پایان یافته و مکررا به چاپ رسیده است که چاپ نخست آن در سال 1400 انجام گرفته است.

8. من هدی القرآن‌

تفسیری تربیتی، تحلیلی و کامل است که مؤلف آن، سید محمد تقی مدرسی، درباره ارتباط موضوعی بین واقعیتهای زندگی و حقایق موجود؛ دلایل دینی‌ای که قرآن کریم از چهارده قرن پیش به عنوان یک روش تربیتی و اخلاقی به هدف حل



[1] الفرقان فی تفسیر القرآن، ج 1، ص 31.
نام کتاب : تفسیر و مفسران نویسنده : معرفت، محمدهادی    جلد : 2  صفحه : 500
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست