responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : قرآن هرگز تحريف نشده نویسنده : حسن زاده آملي، حسن    جلد : 1  صفحه : 101
داده شده كه( صبر جميل) داشته باشد .

( 4 و لقد آتينا بك الحكم كالذى من قبلك من المرسلين و جعلنا لك منهم وصيا لعلهم يرجعون) .

معنى( آتينا بك الحكم) چيست . و ضمير در( منهم) و( لعلهم) به كه برمى گردد آيا مرجع ضمير در قلب شاعر است و وجه مناسبت در( لعلهم يرجعون ) چه مى باشد ؟

بعد از نقل چند جمله ديگر و ايراد بر آنها گويد : اين بود پاره اى از لغو گوئى اين شخص در اين داستان خنده آور .

نويسنده فصل الخطاب از محدثينى است كه كوشش فراوان دارد كه ( احاديث و اقوال ) شاذ و غير معمول و بر خلاف قاعده را پى جوئى و دنبال كند , و در اينجا پنداشته است بوسيله امثال آنچه در كتاب( دبستان المذاهب) نقل شده است گم شده خود را بدست آورده , معذالك گفته است براى اين سوره اثرى در كتب شيعه نيافته پس چه شگفت است از مؤلف كتاب( دبستان المذاهب) كه نسبت اين ادعا را به شيعه از كجا آورده و به چه مدركى به شيعيان نسبت داده و آن را در كدام كتاب ايشان يافته , مگر شدنى است كه در كتابها چنين سوره اى باشد ؟ !

و لكن تعجبى ندارد( شنشنه اعرفها من اخزم) [1] چه زياد تهمت هاى ناروا كه به شيعه زده اند , و مانند اين نقل دروغ را از ايشان


[1]خوى و طبيعتى است كه از اخزم سراغ داريم .

نيش عقرب نه از ره كين است *** اقتضاى طبيعتش اين است

نام کتاب : قرآن هرگز تحريف نشده نویسنده : حسن زاده آملي، حسن    جلد : 1  صفحه : 101
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست