نام کتاب : آينده در قلمرو اسلام نویسنده : سید قطب جلد : 1 صفحه : 127
ناشى از جهالتى عميق نسبت به ( ( ماهيت انسان ) ) و تاريخ آن است
جامعه بر اساس ماركسيسم
ناگفته پيدا است , وقتى ايده ئولوژى و جنبه نظرى مكتب ( ( ماركس ) ) مبتنى
بر يك اساس خرافى و جاهلانه است , هرگز نمى توان انتظار داشت تشكيلاتى كه بر
اساس اين ايده ئولوژى خرافى قرار دارد , تشكيلاتى زندگيساز و برآورنده
نيازمنديهاى جامعه باشد
شكى نيست كه اين تشكيلات نيز مانند طرز فكر و ايده ئولوژى آفريننده و الهام
بخش آن , از فطرت انسانى فرسنگها دور بوده بكار ( ( انسان ) ) نخواهد آمد
بزرگترين شاهد اين مطلب آنكه ماركسيسم آنگاه كه مى خواهد فلسفه خود را با جهان
خارج تطبيق دهد ناگزير , از مهمترين اصول مقدس ! مكتب خود دست ميكشد و عذرى
كه براى اين عمل مى آورد آنست كه : ( ( ماركسيسم مكتبى است منظور و قابل تطبيق
با همه ى شرائط ) ) ! در حاليكه هيچيك از مكاتب علمى و فلسفى , مانند مكتب
نام کتاب : آينده در قلمرو اسلام نویسنده : سید قطب جلد : 1 صفحه : 127