كلمه ترك به دو معنى استعمال شده است : يكى دلبر , و ديگر
كسانى كه به زبان آذرى سخن مى گويند . دلائل طرفداران هر دو گروه هر چه
باشد , يك نكته مسلم است و آن اينكه استعمال لفظ در اكثر از معنا ,
يعنى اراده چند مقصود از يك لفظ وجود دارد و مكررا در اشعار و آثار
شعرا و نويسندگان بچشم ميخورد ولى همان طورى كه اين عمل در ادبيات و
ذوقيات مجاز است در مقام تشريع و قانونگزارى مجاز نيست . يعنى شارع و
قانونگزارى كه با بيان احكام و صدور دستورات دينى و قانونى انجام
تكاليفى را از مردم مطالبه مى كند بايد كلامش بگونه اى بيان گردد كه فاقد
اجمال و ابهام باشد و انجام تكليف براى مكلف ممكن گردد . در غير اين صورت
به علت اجمال يا ابهام مسئوليتى متوجه مكلف نخواهد بود .