responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تاريخ تحليلي اسلام نویسنده : نصیری رضی، محمد    جلد : 1  صفحه : 19

عدالت‌گستر جهان حضرت امام مهدى عجل‌الله تعالى فرجه الشريف، نوّاب خاص آن حضرت (عليه السلام) ، برخى اقدامات آنان و آخرين خاطرات از شروع غيبت كبرا به‌پايان رسيده است، هرچند حكايت هم‌چنان باقى است.

‌ شيوه تحقيق و تدوين مباحث : پس از تحقيق و تدوين محتواى هر فصل با ارائه آن به گروه تاريخ اسلام، كاستى‌ها برطرف و نظرات پيشنهادى تكميلى اعمال مى‌شد. در پايان نيز با ارائه مجموع مباحث به سه نفر از اعضاى گروه، نظرات اصلاحى آنان لحاظ شد. تذكراتى هم كه سه نفر از عزيزان، خارج از اعضاى گروه تاريخ ارائه نمودند سودمند واقع گرديد. بر اين اساس از حجج‌اسلام و اساتيد محترم، محمد خردمند، على الهامى‌فر، محمدكاظم اديب‌زاده، يوسف غلامى، على‌محمّدفرهادزاده و ديگر اعضاى محترم گروه تاريخ، مسئول اداره تحقيق و تدوين متون درسى جناب آقاى جواد رفيعى و همكاران گرانقدر آقايان مجتبى درودى، سيدعلى‌رضا فاخرى، سيدسعيد روحانى، سليمان محمدى و ويراستار محترم جناب آقاى عباس عبيرى و ساير دست‌اندركاران كه در تنظيم و نشر اين اثر زحماتى متحمل شده‌اند تشكر و قدردانى مى‌گردد.

‌ برخى از مزاياى كتاب : هرچند تحقيقات در پوششى از كتب معاصران آغاز شد امّا تنها مراجعه به منابع اصلى و معتبر توانست مطالب را كامل كند. نقش قرآن و نهج‌البلاغه در ميان منابع فرازمند است. كتاب‌هايى كه با نگاه تحليلى و كاربردى به تاريخ اسلام پرداخته بودند، ملاحظه شد، توجه به لغزش‌هاى پيدا و پنهان درباره زواياى مختلف تاريخ اسلام، دغدغه خاطر نويسنده بود.

‌ نشان‌دادن فعاليت‌هاى ائمه (عليهم السلام) در مقتضيات گوناگون زمانى، در قالب حركت پايدار فرهنگى و سياسى، پرده از برداشت‌هاى صادقانه يا مغرضانه برخى معاصران برمى‌دارد.

‌ ـ برخوردارى از برخى معيارهاى تكنولوژى آموزشى، بهره‌گيرى از نقشه‌ها در مواقع لازم از نكاتى است كه در اين نوشتار رعايت شده است. پيش‌بينى برخى مباحث لازم و مرتبط به هر فصل و بيش‌تر ناظر به مسائل اين زمان كه امكان ارائه آن در اين كتاب نبوده و پيشنهاد آن به اساتيد و دانشجويان تحت عنوان فعاليت‌هاى علمى و معرفى منابع براى مطالعه بيش‌تر نيز در همين راستا است.

نام کتاب : تاريخ تحليلي اسلام نویسنده : نصیری رضی، محمد    جلد : 1  صفحه : 19
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست