اگر
مانع نباشد، يعنى چربى كم باشد، وضو و غسل صحيح است.
س
144- آيا در غسل و وضو و تيمم بايد انگشتر را از انگشت بيرون بياورند؟
ج- در غسل بايد آب زير انگشتر برسد و بيرون آوردن لازم نيست و در وضو
نيز بيرون آوردن لازم نيست و همين قدر كه آب به زير انگشتر برسد و عرفاً صدق كند
كه از بالا به پايين شسته كفايت مىكند ولى براى تيمم بايد انگشتر را بيرون آورد.
س
145- شخصى فلج و زمينگير شده و نمىتواند غسل كند و ديگرى او را مىشويد
وظيفه او براى غسل چيست؟
ج- در فرض سؤال، ديگرى آب روى سر و گردن و طرف راست و چپ بدن او بريزد
و آن شخص زمينگير و فلج نيّت غسل كند، كفايت مىكند.
س
146- شخصى به قصد غسل به حمام رفت، روز بعد شك كرد كه غسل كرده يا نه،
وظيفه او چيست؟
ج- نمازهايى را كه خوانده صحيح است ولى بايد براى نمازهاى بعد غسل كند.
س
147- شخصى چند غسل بر ذمه دارد و بايد غسل جنابت و حيض و مسّ ميت انجام
دهد و نيز مىخواهد غسل جمعه هم انجام دهد آيا بايد به ترتيب و جدا جدا، نيّت و
غسل كند يا فرقى نيست؟
ج- فرقى نيست و مىتواند به نيت همه آنها يك غسل انجام دهد.
س
148- انسان در وسط غسل شك مىكند كه در اثناى غسل، بول خارج شده يا نه،
وظيفهاش چيست؟
ج- به شك خود اعتنا نكند.
س
149- غسل كردن، در حمام اداره دولتى چه حكمى دارد؟
ج- چنانچه خلاف مقررات اداره مربوطه نباشد، مانعى ندارد.