س 302- آيا
اشتغال به عبادت شامل مطلق عبادت است كه شامل نگاه كردن به كعبه يا بر آوردن حاجت
مؤمن يا موعظه كردن هم بشود يا خير؟ و آيا لازم است حتماً در مسجد الحرام باشد يا
در كل شهر مكه كفايت مىكند؟
ج- بلى
شامل مطلق عبادت است و شامل امور مذكوره هم مىشود و در تمام شهر مكه هم كفايت
مىكند و لازم نيست فقط در مسجد الحرام باشد.
س 303-
گروهى به جاى بيتوته در منى جهت انجام اعمال و عبادت، به مكه آمدند و در مسجد
الحرام مشغول انجام اعمال مكه شدند. بعضى زودتر اعمال خود را انجام داده و منتظر
تمام شدن اعمال دوستان و همراهان خود هستند، تكليف اين افراد چيست؟
ج- اين
افراد يا بايد مشغول عبادت شوند و يا جهت بيتوته به منى برگردند. و اگر بدون
اشتغال به عبادت منتظر همراهان خود بمانند و بيتوته نيمه دوم را به طور كامل درك
نكنند بايد كفاره بدهند.
س 304- آيا
براى زنان و بيماران مسماى بيتوته به منى كفايت مىكند؟
ج- اگر
بيتوته، در تمام وقت براى آنها حرجى باشد كفايت مىكند.
س 305-
شخصى دو ساعت اول شب را در منى بوده و بعد از آن خارج شده و دو ساعت بعد از نصف شب
مجدداً براى بيتوته مراجعت كرده كه جمعاً به مقدار يك نيمه شب در منى بيتوته كرده،
آيا كفايت مىكند؟
ج-
خير، بيتوته به مقدار يك نيمه شب به طور تلفيقى كفايت نمىكند و بايد يا نيمه اول
را به طور كامل يا نيمه دوم را به طور كامل در منى بيتوته كند.
س 306- قبل
از بيتوته شب دوازدهم و رمى جمرات روز دوازدهم پس از خروج از احرام و انجام اعمال
حج، آيا مىتوان عمره مفرده و طواف مستحبى