responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تغييرجنسيت نویسنده : كريمى نيا، محمدمهدى    جلد : 1  صفحه : 20

محمدمهدى كريمى‌نيا است. ايشان به عنوان دانش‌پژوه اين مركز، ساليانى در دوره‌هاى اجتهادى و تخصصى حضورى موفق داشته‌اند و هم اكنون به عنوان «مدير گروه پژوهشى فقه پزشكى» به پژوهش و سامان‌بخشى تحقيقات اين واحد اهتمام دارند.

بايد اذعان نمود كه مسأله تغيير جنسيت به عنوان يك پديده نوظهور پزشكى پرسش‌هاى فراوانى در پى داشته است، چه با پيشرفت دانش پزشكى و تكنولوژى جراحى اين امكان فراهم آمده كه جنسيت افراد از مؤنث به مذكر و برعكس تغيير يابد و اين امر نه تنها در مورد بيمارانى چون هرمافروديسم (دوجنسى‌ها) صورت مى‌گيرد، بلكه درمورد افراد سالم نيز قابل انجام گرديده است. از اين رو، جواز اين اقدام و تأثير آن در روابط ميان زوجين از نظر بقاى ازدواج، نفقه، مهريه، ولايت، ارث و ... و نيز در روابط با فرزندان جاى مطالعه و تحقيق بسيار دارد.

محقق محترم جناب آقاى محمدمهدى كريمى‌نيا با همت والا و كوشش مجدانه اين رسالت علمى را دريافته و اثرى را آفريده‌اند كه جاى بسى تقدير و سپاس دارد. موضوع‌شناسى دقيق ومطالعه ابعاد تغيير جنسيت، بررسى اقسام آن و پرداختن به مسائلى چون اختلال هويت جنسى و علت شناسى اين پديده، بررسى فقهى مسأله خنثى، تبيين ديدگاه حقوقى ايران و ساير كشورها، بيان تفصيلى مبانى فقهى جواز يا عدم جواز تغيير جنسيت و نقد و تحليل ادله و همچنين مطالعه كامل آثار تغيير جنسيت در روابط زوجين و اولاد و در نهايت جمع‌بندى و ارائه پيشنهادها و راهكارهاى مناسب از ويژگى‌هاى قابل ذكر اين اثر است.

معاونت پژوهشى مركز فقهى ائمه اطهار: ضمن تقدير و تشكر از زحمات نويسنده محترم، از انديشمندان ديگرى كه در سامان يافتن كتاب حاضر نقش‌داشته‌اند، از جمله: آيت‌الله شيخ محمدجواد فاضل لنكرانى (قدس سره)، آيت الله مهدى هادوى تهرانى و حجت الاسلام والمسلمين آقاى دكتر سيد على علوى قزوينى (ارزياب علمى) قدردانى مى‌كند و اميد آن دارد كه اين اثر مورد استقبال و استفاده دانشوران، فقه‌پژوهان و جامعه علمى و پزشكى كشور قرار گيرد.

محمد مهدى مقدادى- معاون پژوهشى‌

نام کتاب : تغييرجنسيت نویسنده : كريمى نيا، محمدمهدى    جلد : 1  صفحه : 20
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست