نام کتاب : در بارگاه نور نویسنده : صديق، ناصر الدين جلد : 1 صفحه : 58
« زيارت مرقد مطهِّر رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) مايه كمـال حـج است » .[1]
6 ـ امام قيروانى مالكى مى گويد:
« بايد به زيارت انبياء (عليهم السلام) رفت و زائران مى توانند از جاهاى دور براى زيارت آنان، سفر كنند» .[2]
7 ـ ابوالحسن ماوردى در« احكام سلطانيَّه» آورده است:
« هنگامى كه كاروانسالار حاجيان از كار مناسك حج فارغ گرديد، آنان را براى زيارت تربت پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) به مدينه مى برد».
8 ـ شيخ عبدالمعطى دركتاب « ارشادات سَنَّيه» مى نويسد:
« هرگاه كسى كه حج و عمره را به جاى آورده بخواهد از مكه باز گردد، شايسته است به مدينه مُنِّوره سفركند تا به ثواب زيارت پيامبر گرامى(صلى الله عليه وآله وسلم) نائل شود» .[3]
9 ـ همچنين، نجم الدين بن حمدان حنبلى دركتاب « رعاية كبرى» ومحفوظ بن احمد بغدادى حنبلى دركتاب»«هدايه» به استحباب زيارت حرم رسول خدا (صلى الله عليه وآله وسلم) فتوأ داده اند.
نتيجه :
براساس انبوه دلائل روشنى كه بيان شد، به خوبى معلوم مى گردد كه
[1] شرح جامع صغير، ج 6، ص 140 .
[2] المدخل، ج 1، ص 257 .
[3] ارشادات سنيه، ص 260 .
نام کتاب : در بارگاه نور نویسنده : صديق، ناصر الدين جلد : 1 صفحه : 58