نام کتاب : تفسيراحسنالحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر جلد : 1 صفحه : 430
علماء
اهل سنت به بطلان این عقد رأی دادهاند و بنا بر اصول امامیه قول به بطلان
اقرب است [1] جزائری در قلائد الدرر فرموده آنچه از اصحاب (علماء امامیه)
نقل شده آنست که این عقد و شرط هر دو باطلند [2]. پس مرد دوم باید زن را
به قصد اینکه ما دام العمر زن او باشد تزویج کند و اگر احیانا او هم طلاق
بدهد زن میتواند با شوهر اولی ازدواج کند آنهم: إِنْ ظَنَّا أَنْ یُقِیما حُدُودَ اللَّهِ ... مشروح در قاموس قرآن ذیل لغت طلاق دیده شود.[1]- سفینة البحار «حلل». [2]- قلائد الدرر/ 325.
نام کتاب : تفسيراحسنالحديث نویسنده : قرشی، سید علی اکبر جلد : 1 صفحه : 430