responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 39

در انجام به موقع و كامل همه نمازها و به خصوص نماز وسطى [نماز ظهر] كوشا باشيد و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخيزيد (238)

و اگر به خاطر جنگ، يا خطر ديگرى بترسيد، نماز را در حال پياده يا سواره انجام دهيد؛ امّا هنگامى كه امنيّت خود را باز يافتيد، خدا را ياد كنيد [نماز را به صورت معمول بخوانيد] همان گونه كه خداوند، چيزهايى را كه نمى‌دانستيد، به شما تعليم داد. (239)

و كسانى كه از شما در آستانه مرگ قرار مى‌گيرند و همسرانى از خود به جا مى‌گذارند، بايد براى همسران خود وصيّت كنند كه تا يك سال، آنها را با پرداختن هزينه زندگى بهره‌مند سازند؛ به شرط اين‌كه آنها از خانه شوهر بيرون نروند و اقدام به ازدواج نكنند). و اگر بيرون روند، حقّى ندارند؛ ولى گناهى بر شما نيست نسبت به آنچه آنها درباره خود، به طور شايسته انجام مى‌دهند. و خداوند، توانا و حكيم است. (240)

و بر شوهران لازم است كه به زنان مطلّقه، هديه مناسبى بدهند. اين، حقّى است بر عهده مردان پرهيزگار. (241)

اين چنين، خداوندآيات خود را براى شما شرح مى‌دهد؛ شايد بينديشيد! (242)

آيا نديدى گروهى از بنى اسرائيل را كه از ترس مرگ، از خانه‌هاى خود فرار كردند و آنان هزاران نفر بودند» و به بهانه فرار از طاعون، از شركت در ميدان جهاد خوددارى نمودند). و خداوند فرمان مرگ آنها را صادر كرد و به همان بيمارى مردند. سپس آنها را زنده كرد؛ زيرا خداوند نسبت به مردم، داراى احسان و بخشش است؛ ولى بيشتر مردم، شكر او را به جا نمى‌آورند. (243)

و در راه خدا، پيكار كنيد؛ و بدانيد كه خداوند، شنوا و داناست. (244)

كيست كه به خدا قرض نيكويى دهد، و بدون منت، انفاق كند، تا خداوند آن را براى او، چندين برابر كند؟ و خداوند است كه روزىِ بندگان را محدود يا گسترده مى‌سازد؛ و انفاق، هرگز باعث كمبود روزى كسى نمى‌شود). و سرانجام همگى به سوى او بازمى‌گرديد. (245)

نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 39
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست