responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 287

بگو: «شما سنگ باشيد يا آهن، (50)

يا هر مخلوقى كه در نظر شما، بزرگ است، باز خدا قادر است شما را به زندگى مجدّد بازگرداند)». آنها بزودى مى‌گويند: «چه كسى ما را باز مى‌گرداند؟!» بگو: «همان كسى كه نخستين بار شما را آفريد.» آنان سر خود را از روى تعجّب و انكار، به سوى تو خم مى‌كنند و مى‌گويند: «در چه زمانى خواهد بود؟!» بگو: «شايد نزديك باشد! (51)

همان روز كه شما را از قبرهايتان فرا مى‌خواند؛ شما هم اجابت مى‌كنيد در حالى كه حمد او را مى‌گوييد؛ و مى‌پنداريد تنها مدّت كوتاهى در جهان برزخ درنگ كرده‌ايد.» (52)

به، بندگانم بگو: «سخنى بگويند كه بهترين سخن باشد.» چرا كه‌شيطان به وسيله سخنان ناروا ميان آنها فتنه و فساد مى‌كند؛ زيرا هميشه شيطان دشمن آشكارى براى انسان بوده است. (53)

پروردگار شما، از نيّات و اعمال شما آگاهتر است؛ اگر بخواهد و شايسته باشيد)، شما را مشمول رحمت خود مى‌سازد؛ و اگر بخواهد، مجازات مى‌كند؛ و ما تو را بعنوان مأمور بر آنان نفرستاده‌ايم كه آنان را مجبور به ايمان كنى.)» (54)

پروردگار تو، از حال همه كسانى كه در آسمانهاو زمين هستند، آگاهتر است؛ و اگر تو را بر ديگران برترى داديم، به خاطر شايستگى توست؛) ما بعضى از پيامبران را بر بعضى ديگر برترى داديم؛ و به داود، «زبور» بخشيديم. (55)

بگو: «كسانى را كه غير از او معبود خود مى‌پنداريد، بخوانيد! آنها نه مى‌توانند زيانى را از شما برطرف سازند، و نه هيچ تغييرى در آن ايجاد كنند.» (56)

كسانى را كه آنان به عنوان معبود مى‌خوانند، خودشان وسيله‌اى براى تقرّب به پروردگارشان مى‌جويند، وسيله‌اى هر چه نزديكتر؛ و به رحمت او اميدوارند؛ و از عذاب او مى‌ترسند؛ چرا كه عذاب پروردگارت، همواره هراسناك است! (57)

هيچ شهر و آبادى نيست مگر اين‌كه آن را پيش از روز قيامت هلاك مى‌كنيم؛ يا اگر گناهكارند، به عذاب شديدى گرفتارشان خواهيم ساخت؛ اين، در كتاب علم الهى ثبت شده است. (58)

نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 287
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست