امّا پروردگارت نسبت به آنها كه از روى جهالت، كار بدى انجام دادهاند، سپس
توبه كرده و در مقام جبران و اصلاح برآمدهاند، پروردگارت بعد از آن آمرزنده و
مهربان است. (119)
ابراهيم به تنهايى امّتى بود مطيع فرمان خدا؛ خالى از هر گونه انحراف؛ و از
مشركان نبود؛ (120)
شكرگزار نعمتهاى او بود؛ خدا او را برگزيد؛ و به راهى راست هدايت نمود. (121)
ما در دنيا به او پاداش نيكويى داديم؛ و در آخرت از صالحان است. (122)
سپس به تو وحى فرستاديم كه از آيين ابراهيم- كه ايمانى خالص داشت و از مشركان
نبود- پيروى كن. (123)
تحريمهاى روز شنبه براى يهود يك مجازات بود، كه در آن هم اختلاف كردند؛ و
پروردگارت روز قيامت، در آنچه اختلاف داشتند، ميان آنها داورى مىكند. (124)
با حكمت و اندرزِ نيكو، به راه پروردگارت دعوت نما؛ و با آنها به روشى كه
نيكوتر است، استدلال و مناظره كن. پروردگارت، از هر كسى بهتر مىداند چه كسى از
راه او گمراه شده است؛ و او هدايتيافتگان را بهتر مىشناسد. (125)
و هر گاه خواستيد مجازات كنيد، تنها همان گونه كه به شما تعدّى شده كيفر دهيد؛
و اگر شكيبايى كنيد، اين كار براى شكيبايان بهتر است. (126)
شكيبايى كن، و شكيبايى تو فقط براى خدا و به توفيق خدا باشد؛ و بخاطر كارهاى
آنها، اندوهگين و دلسرد مشو؛ و از توطئههاى آنها، در تنگناقرار مگير. (127)
زيرا خداوند با كسانى است كه تقوا پيشه كردهاند، و كسانى كه نيكوكارند. (128)