responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 250

آنها پيش از تقاضاى حسنه و رحمت)، از تو تقاضاى شتاب در سيّئه و عذاب مى‌كنند؛ با اين‌كه پيش از آنها بلاهاى عبرت‌انگيز نازل شده است. و پروردگار تو نسبت به مردم- با اين‌كه ظلم مى‌كنند- داراى آمرزش است؛ و در عين حال، پروردگارت سخت كيفر است! (6)

كسانى كه كافر شدند مى‌گويند: «چرا آيه و معجزه‌اى از پروردگارش بر او نازل نشده؟!» تو فقط بيم‌دهنده‌اى؛ و براى هر گروهى هدايت كننده‌اى است؛ و اينها همه بهانه است). (7)

خدا از جنين‌هايى كه هر انسان يا حيوان ماده‌اى حمل مى‌كند آگاه است؛ و نيز از آنچه رحمها كم مى‌كنند و پيش از موعد مقرّر به دنيا مى‌آورند)، و هم از آنچه افزون مى‌كنند و بعد از موقع به دنيا مى‌آورند)؛ و هر چيز نزد او مقدار معيّنى دارد. (8)

او داناى نهان و آشكار، و بزرگ و متعالى است. (9)

كسانى از شما كه به طور پنهان سخن بگويند، يا آشكار، براى او يكسان است؛ و نيز كسانى كه شبانگاه به طور مخفيانه حركت مى‌كنند، يا در روشنايى روز. (10)

براى هر كس، مأمورانى است كه پى در پى، از پيش رو، و از پشت سر او را از فرمان خدا [حوادث غير حتمى‌] حفظ مى‌كنند؛ و خداوند سرنوشت هيچ قومى وملّتى راتغيير نمى‌دهد مگر آن‌كه آنان آنچه را در وجود خودشان است تغيير دهند. و هنگامى كه خدا براى قومى به خاطر اعمالشان بدى و عذاب بخواهد، هيچ چيز مانع آن نخواهد شد؛ و جز خدا، نجات دهنده و سرپرستى نخواهند داشت. (11)

او كسى است كه برق و صاعقه را به شما نشان مى‌دهد، كه هم مايه بيم است و هم مايه اميد؛ و ابرهاى سنگين بار ايجاد مى‌كند. (12)

و رعد، تسبيح و حمد او مى‌گويد؛ و همچنين فرشتگان از خوف او! و اوست كه صاعقه‌ها را مى‌فرستد؛ و هر كس را بخواهد گرفتار آن مى‌سازد، با اين حال آنها همچنان درباره خدا به مجادله مشغولند؛ با اينكه قدرت او بى انتهاست! (13)

نام کتاب : ترجمه قرآن نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 250
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست