responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : احكام عزادارى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 116

محرّم انجام دهيم؛ زيرا طبق نظر حضرت‌عالى كه در تعيين روز اوّل ماه قمرى نظريّه اشتراك شب را قبول نداريد، نهم محرّم ايران، مطابق دهم محرّم كربلا است؟

جواب: افق ايران و كربلا تفاوت چندانى ندارد.

سؤال 163. بعضى معتقدند حادثه كربلا در پاييز رخ داده است.

چرا ما زمان آن را تغيير مى‌دهيم؟

جواب: ماه‌هاى اسلامى ماه‌هاى قمرى است؛ يعنى بر محور گردش ماه در برج‌هاى دوازده‌گانه دور مى‌زند، نه بر محور گردش خورشيد در برج‌ها، و لذا زمان واقعى تاريخى آن بر اساس ماه‌هاى قمرى تعيين مى‌شود.

سؤال 164. مى‌دانم عبارت «كل يوم عاشوراء وكل ارض كربلاء» حديث نيست؛ اما مى‌خواستم بدانم از كيست؟

جواب: اين عبارت، حديث نيست؛ بلكه برگرفته از تاريخ امام حسين عليه السلام است.

سؤال 165. روزه گرفتن در تاسوعا و عاشورا چه حكمى دارد؟

جواب: روزه گرفتن در روز عاشورا كراهت دارد.

سؤال 166. حدود بيست سال است كه در روستاى ما در دهه دوم محرّم، مجلس عزادارى و تعزيه‌خوانى به نام عاشوراى دوم برپا مى‌شود. آيا برگزارى چنين مجلسى به نام عاشوراى دوم اشكال دارد يا خير؟

نام کتاب : احكام عزادارى نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 116
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست