responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 443

انقلابى بزرگ در حال شكل‌گيرى است و حق بودن حضرت مهدى عليه السّلام را بنماياند و به ياران و دوستان و علاقه‌مندان به چنين رستاخيزى خبر بدهد، صيحۀ آسمانى را معجزه آسا به گوش همگان مى‌رساند.

اين نشانه در روايات اهل سنت نيز مورد اشاره قرار گرفته است. [1]

نيز ن. ك: نشانه‌هاى ظهور.

نرگس-مادر حضرت مهدى عليه السّلام
نزول عيسى عليه السّلام

از نشانه‌هاى نزديك شدن رستاخيز در عصر ظهور

فرود آمدن پيامبر بزرگ خدا، عيسى بن مريم عليهما السّلام هنگام قيام امام مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، از ديدگاه همۀ مسلمانان- با وجود اختلاف در مذهب-يك واقعيت ثابت و از امورى است كه ترديد در آن راه ندارد. [2]فرود آمدن حضرت عيسى عليه السّلام، از شگفت‌انگيزترين حوادث تاريخ، مهم‌ترين رخدادها، بزرگ‌ترين نشانه‌ها و پرشكوه‌ترين دليل‌ها بر حقانيت امام مهدى عليه السّلام است. آيا شگفت‌انگيز نيست انسانى، مدتى روى زمين زندگى كند، آن‌گاه به آسمان‌ها عروج نمايد و آن‌جا هزارها سال زندگى كند، و همگام با قيام جهانى حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به خواست خدا و دستور او، فرود آيد و ضمن تصديق و اقرار به امامت آن حضرت، با او نماز بگزارد و حركت نجات‌بخش و آسمانى آن حضرت را يارى كند؟

ابو بصير گويد: [به امام صادق عليه السّلام] عرض كردم: «اى پسر رسول خدا! قائم شما اهل بيت كيست؟» فرمود:

اى ابو بصير! او پنجمين از فرزندان پسرم موسى است. او فرزند سرور كنيزان است و غيبتى كند كه باطل جويان در آن شك كنند. خداى تعالى او را آشكار كند و به دست او شرق و غرب عالم را بگشايد و روح اللّه عيسى بن مريم عليهما السّلام فرود آيد و


[1] . ر. ك: مقدسى شافعى، عقد الدرر، ص 135، فرائد السمطين، ج 2، ص 316، ح 566 و 569؛ متقى هندى، كنز العمال، ح 14، ص 588، ح 39665.

[2] . الملاحم و الفتن، ص 159؛ مقدسى شافعى، عقد الدرر، ص 274.

نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 443
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست