responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 415

ديدار نايل مى‌شوند، هرگز آن ديدار را افشا نخواهند كرد و افرادى كه به چنين ادعايى دست مى‌زنند، دروغگويند. [1]

4. وقوع ملاقات و پذيرش ادعا

گروهى از دانشمندان شيعه بر اين باورند كه در غيبت كبرا، ملاقات‌هاى فراوانى با آن حضرت صورت گرفته است. اين ديدگاه، بين متأخران شهرت بيشترى يافته است. اين گروه بر قبول امكان، وقوع و ادعاى ملاقات با حضرت حجّت عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در غيبت كبرا به حكايت‌هايى كه در اين‌باره در دست است، استناد كرده‌اند. ايشان بر اين باورند كه در كتاب‌هاى بسيارى، داستان‌هاى گوناگونى نقل شده كه سخن از ملاقات با حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به ميان آورده است و هرگز انبوه اين ادعاها را نمى‌توان انكار كرد. مهم‌ترين دليل ايشان، اين است كه چگونه ممكن است اين همه ادعاى ملاقات دروغ باشد؟

بايد توجه داشت ملاقات حضرت فضيلت بزرگى است؛ امّا آنچه مهم‌تر است، شناخت و معرفت آن بزرگوار و عمل به دستورهايى است كه رضايت خداوند سبحانه و تعالى و آن حضرت را در پى دارد. فراموش نشود كم نبودند افرادى كه همواره در زمان پيامبر و امامان عليهم السّلام با آن بزرگواران ديدار مى‌كردند؛ اما بهره معرفتى چندانى از آن ملاقات‌ها نمى‌بردند و گاهى هم مورد خشم و غضب ايشان واقع مى‌شدند.

مليكه-مادر حضرت مهدى عليه السّلام
منتخب الاثر

از كتاب‌هاى روايى معاصر در مهدويت

كتاب منتخب الاثر فى الامام الثانى عشر، نوشتۀ آيت اللّه لطف اللّه صافى گلپايگانى يكى از مراجع تقليد حاضر است. در ميان آثار مربوط به حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، كتاب منتخب الاثر از جايگاه ويژه‌اى برخوردار است.

نگارنده مهم‌ترين انگيزۀ خود را از نگارش اين اثر باطل ساختن ادعاى مدعيان مهدويت در عصر غيبت دانسته است بويژه در دوران معاصر كه دشمنان همۀ تلاش خود را براى رخنه در صفوف مسلمانان و باورهاى


[1] . على بن عيسى اربلى، كشف الغمة، ج 2، ص 538.

نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 415
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست