responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 263

سه. استفاده از سلاح‌هاى ساده همچون شمشير-بر خلاف بهره‌گيرى از سلاح‌هاى پيشرفته-عادلانه بودن مبارزه با آن است. استفاده از سلاح‌هاى كشتار گروهى، شايستۀ رهبر آسمانى عدالت‌گستر نيست؛ چه اين كه سلاح‌هاى كشتار جمعى، علاوه بر انسان‌هاى بى‌گناه، جانوران و طبيعت را نيز از بين خواهد برد.

2. معناى مجازى و كنايى.

دسته‌اى ديگر بر اين اعتقادند كه شمشير در اين روايات، كنايه از قدرت و نيروى نظامى است. اين گروه، شواهد متعددى بر اين ادعا از ادبيات محاوره‌اى ذكر مى‌كنند؛ ولى آنچه ايشان را به اين قول وادار كرده، پيشرفت روزافزون جنگ‌افزارها و فناورى دفاعى است. از آن‌جا كه صاحبان اين نگرگاه نتوانسته‌اند بين شمشير و سلاح‌هاى فوق پيشرفته، نسبتى برقرار كنند، به چنين توجيهى دست زده‌اند.

آنان شمشير را نماد قدرت دانسته، مى‌گويند: هر ابزارى كه قدرت حضرت را به نمايش بگذارد، مى‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

افزون بر آنچه ياد شد، ممكن است گفته شود: با تكامل خارق العاده علم در آن زمان، ممكن است سلاح‌هايى فراهم آيد كه هرگز در تصور انسان‌هاى امروز قابل درك نباشد. بنابراين علم آن به اهلش واگذاشته شده است.

نيز ن. ك: قيام، ظهور.

سفيانى-خروج سفيانى
سيد حسنى-خروج سيد حسنى
سيرۀ حكومتى امام مهدى عليه السّلام

روش حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در امر حكومت در عصر ظهور

بى‌گمان سيرۀ حكومتى حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به طور دقيق همان سيرۀ حكومتى پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم، امام على عليه السّلام و ديگر امامان عليهم السّلام است. البته نبايد از نگاه دور داشت كه پيامبر صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و امامان عليهم السّلام به دليل محدوديت‌ها و موانع تحميل‌شدۀ فراوانى، نتوانستند آنچه را در نظر داشتند، پياده كنند.

از سخنان نورانى معصومان عليهم السّلام استفاده مى‌شود تمام محدوديت‌ها و موانع، از سر راه امام مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف برداشته مى‌شود و آن حضرت، سيرۀ معصومان عليهم السّلام را تحقق خواهد بخشيد.

نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 263
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست