responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 219

معصوم عليه السّلام را نقض نمى‌كند؛ زيرا امام معصوم در حال غيبت وجود دارد و فوايد او هم به ديگران مى‌رسد. فقط بخشى از فوايد او است كه در اثر تقصير خود مردم در حال غيبت به آنان نمى‌رسد؛ ولى وجود او حجت را بر همگان تمام كرده است و اين، خود مردم هستند كه مى‌بايست با ايجاد آمادگى لازم شرايط را براى ظهور آن حضرت فراهم كنند.

نيز ن. ك: امامت حضرت مهدى عليه السّلام، فوايد امام غايب.

خطبۀ قيام

سخنان حضرت مهدى عليه السّلام در روز ظهور

حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف پس از ظهور و پيش از قيام خطبه‌اى ايراد خواهد كرد. امام باقر عليه السّلام فرمود:

قائم، آن هنگام [-ظهور]در مكه است. پشت به بيت اللّه الحرام تكيه داده چنين ندا كند:

«اى مردم! ما از خدا يارى مى‌طلبيم و از مردمى كه دعوت ما را اجابت كنند. ما اهل بيت پيامبرتان، محمد هستيم و سزاوارترين مردم به خدا و به محمد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم، هر كس دربارۀ آدم با من احتجاج كند، بايد بداند كه من نزديك‌ترين كس به آدمم. هر كس دربارۀ نوح با من به گفت‌وگو برخيزد، بداند كه من سزاوارترين كس به نوحم.

هركس دربارۀ ابراهيم با من احتجاج كند، بداند كه شايسته‌ترين مردمان به ابراهيمم. هر كس در مورد محمد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم با من محاجه نمايد، بداند كه من نزديك‌ترين مردمان به محمدم. هر كس دربارۀ پيامبران با من گفت‌وگو كند، من سزاوارترين مردمان به پيامبرانم. آيا خداى تعالى در كتاب خويش نمى‌فرمايد:

إِنَّ اللّٰهَ اصْطَفىٰ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْرٰاهِيمَ وَ آلَ عِمْرٰانَ عَلَى الْعٰالَمِينَ ذُرِّيَّةً بَعْضُهٰا مِنْ بَعْضٍ وَ اللّٰهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ؛ [1]

خداى متعال آدم و نوح و آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد؛ فرزندانى كه برخى از برخى ديگرند و خدا شنوا و دانا است.

من بازمانده آدم، ذخيره‌اى از نوح، برگزيده‌اى از ابراهيم و انتخاب شده‌اى از محمد صلّى اللّه عليه و اله و سلّم هستم. بدانيد هركس در كتاب خدا با من به


[1] . آل عمران (3) ، :33-35.

نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست