responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 140

در اين كتاب، مطالعه‌اى تفصيلى در نهضت شيعۀ اماميه از زمان امام صادق عليه السّلام تا آخر غيبت صغراى امام دوازدهم عليه السّلام انجام شده است.

آنچه ارائه شده، تصويرى است از سازمان مخفى وكالت با پيروانى در سراسر جهان اسلام كه با اعتقاد به امامت، در جايگاه قطب سازمان، قادر به حفظ تماميت اسلام از گزند رويدادهاى روزگار است.

كتاب تاريخ سياسى غيبت امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف با ورود و خروج خوبى به مباحث، يك مسير تحقيقى محققانه و منصفانه را پى مى‌گيرد و از يك مقدمه، هفت فصل و نتيجه‌گيرى تشكيل شده است.

مقدمه: معرفى منابع اوليّه و بررسى آن‌ها؛ فصل اول. نقش احاديث در غيبت امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف؛ فصل دوم. نقش امامان در فعاليت‌هاى مخفى و تأثير آن بر تكامل تدريجى غيبت؛ فصل سوم. ديدگاه‌هاى اماميه دربارۀ امام غايب و ولادت آن حضرت؛ فصل چهارم. بازتاب فعاليت‌هاى مخفى امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در اقدام‌هاى سفيران آن حضرت؛ فصل پنجم. فعاليت‌هاى مخفى دومين سفير امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف؛

فصل ششم. دوران نوبختى، سومين سفير؛ فصل هفتم. سفير چهارم و غيبت كبراى امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف. [1]

تاريخ عصر غيبت

كتابى تحليلى دربارۀ غيبت امام مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف

در اين كتاب كه به وسيلۀ گروهى از نويسندگان و پژوهش‌گران معاصر:

پور سيّد آقايى، جبّارى، عاشورى و حكيم، نوشته شده، تلاش شده است تحليلى از دوران غيبت حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در اختيار خواننده قرار گيرد.

كتاب، نگاهى است از منظر تاريخى و تلاشى است در جهت بررسى تاريخ «غيبت صغرا» و «غيبت كبرا» ى امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف.

در بررسى غيبت صغرا، ابتدا مرورى شده است بر بررسى منابع و شناخت وضعيت سياسى-اجتماعى و فكرى عصر حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف در آستانۀ غيبت و آشنايى با زمينه‌هاى تاريخى و تمهيدات امامان عليهم السّلام-به ويژه امام


[1] . جاسم حسين، تاريخ سياسى غيبت امام دوازدهم عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، ترجمه محمد تقى آيت اللهى، ص 12.

نام کتاب : فرهنگ نامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 140
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست