responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 213

در عرصه كارزار و دفاع نظامى، صدها هزار شهيد و فدايى وارسته، از جان خويش گذشتند و خون پاك خويش را تقديم كردند تا مرزهاى جغرافيايى ما محفوظ بماند. آيا در عرصه كارزار و دفاع فرهنگى كه بسى سخت‌تر و خسارت بارتر است، به همان تعداد نيروى آماده و لايق شهادت و فدايى جان بركف نياز نداريم؟ جبهه حق بايد با تمام توان، با سلاح علم و معرفت و منطقِ درست، به مقابله با حزب شيطان بشتابد. هرگز جاى آن نيست كه در مبارزه با هجوم بى امان امواج گمراهى و فساد، به حركت‌هايى آرام و مورچهوار يا به فعّاليت‌هايى سطحى و مقطعى دل خوش كنيم.

بسيار خسارت بار خواهد بود اگر گمان كنيم كه در مواجهه با گسيل انبوه شبهه‌ها به ذهن‌هاى فعّال جامعه، فقط با تظاهرات و به كارگيرى شيوه‌هاى نظامى مى‌توانيم موفّق باشيم و رسالت خويش را به انجام رسانيم. اين گونه ابزارها وقتى به كار مى‌آيد كه دشمن نيز با اين ابزار به ميدان آمده باشد. در حال حاضر، دشمن با سلاح فرهنگ به عرصه كارزار آمده است و ما نيز بايد با سلاح فرهنگ به مقابله آن برخيزيم. امروز، همه استعدادها و نيروها بايد بسيج شوند و به كمك نيروهاى رسمى در خطّ مقدّم جهاد فرهنگى بشتابند تا همان گونه كه در عرصه نبرد نظامى به پيروزى رسيديم، در عرصه فرهنگى نيز به پيروزى بزرگ ترى نايل آييم؛ ان شاءاللّه.

 

3. دستگيرى از نسل جوان

امام زمان عجّل الله تعالى فرجه الشريف به ويژه در اين زمان، در جهت هدايت شيعيان و جلوگيرى از گمراهى جوانان، از ما بسيار انتظار دارد. چگونه ممكن است امام زمان ارواح العالمين له الفداء شاهد باشد جوانان معصومى كه در خاندان شيعه متولّد شده اند و سقّشان را با تربت سيدالشهدا(عليه السلام) برداشته اند، اين گونه طعمه شياطين و گرگ صفتان شوند و از ما انتظارى نداشته باشند؟! اگر در برابر هجوم بى امان فرهنگى دشمن و خروج فوج جوانان از دين الاهى، فقط ناظر باشيم و چاره‌اى نينديشيم، چگونه قلب مولايمان از ما راضى خواهد شد؟!

 

نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 213
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست