responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 156

او». تعجّب مى‌كردم كه اين شخص كيست كه امام جان خود را فداى خاك پاى او مى‌داند؛ از اين رو رفتم و در كتاب‌هاى خودمان تحقيق كردم تا بدانم اين كيست كه در عالم اسلام پس از پيغمبر(صلى الله عليه وآله) اين قدر اهمّيت و منزلت دارد و الان هم در روى زمين داراى حيات است. سرانجام در منابع خود رواياتى را درباره حضرت مهدى صلوات اللّه عليه يافتم. و از آن جا فهميدم كه وجود مقدّس حضرت مهدى چقدر عزيز است كه امام مى‌گويد: جان من و جان تمام عالميان فداى خاك پاى او، و همين، وسيله شد تا مستبصر شوم و مذهب تشيّع را اختيار كنم.

يك ابراز ارادت خالصانه امام و كلامى كه از ته دل برخاست، باعث شد تا آن طرف دنيا در كشورى عربى، يك نفر برود تحقيق كند و شيعه شود و به امام زمان(عليه السلام)ارادت يابد. اميدواريم كه اين سرمايه عظيم و اين معرفت و محبّت به وجود مقدّس ولىّ عصر عجل اللّه تعالى فرجه الشريف را قدر بدانيم. به اندازه همّتمان اين نعمت را شكر گوييم و به اين محبوب والامقام وفادار باشيم تا جايى كه ان شاء اللّه محبّت و ولايت خاصّ حضرتش شامل حال همه ما شود.

 

وظيفه جوانان در برابر فتنه‌هاى آخرالزّمان

اساس فرهنگ بر دو ركن ركين مبتنى است: يك سلسله باورها و يك سلسله ارزش‌ها. فرهنگ‌هاى غيراسلامى، بيش‌تر از هر چيز تابع آداب، رسوم، سليقه‌ها و قراردادها هستند و پايه استوارى ندارند؛ امّا فرهنگ اسلامى بر دو پايه محكم و استوار بنا شده است: يكى باورها و ديگرى ارزش‌ها.

باورها همان عقايد انسان به هستى است: مبدأ كلّ هستى كجا است؟ جهان هستى براى چه پديد آمده است؟ جايگاه آدمى در چارچوب نظام هستى چيست؟ در مجموع مى‌توان گفت: باورها، مجموعه عقايدى است كه به توحيد، نبوّت و معاد برمى گردد؛ براى مثال اين اعتقاد كه خدايى وجود دارد و گرداننده و تدبيركننده جهان است؛ نيازهاى ما را فقط او مى‌تواند برطرف كند و كمال و سعادت ما در اين است كه فقط در جهت رضايت او

نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 156
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست