[1] در اخبار و منابع؛ نام همسر فرعون، آسيه ذكر شده است. (تفسير
نورالثقلين، ج 5، ص 376- 377؛ مجمعالبيان، ج 9- 10، ص 479)
[2] قيد «عندنا» مىتواند گوياى برداشت ياد شده باشد.
[3] اضافه «عبد» به ضمير «نا» براى تشريف و تكريم و مفيد برداشت
مزبور است.
[4] در اينكه منظور از سبقت و تقرّب چيست؟ مفسّران، احتمالاتى ذكر
كردهاند؛ از جمله اينكه مقصود از سبقت، پيشگامى در طاعت و مراد از تقرّب، تقرّب
به رحمت الهى است. (مجمعالبيان، ج 9- 10، ص 325)