لاترجعون*
فتعلى اللّه الملك الحقّ لا إله إلّاهو ربّ العرش الكريم.
مؤمنون (23) 115 و 116
أيحسب الإنسن أن يترك سدى.
قيامت (75) 36
وعده باطل
84) اعتراف شيطان به حقانيّت وعدههاى خداوند و باطل بودن وعدههاى
خود در قيامت:
وقال الشّيطن لمّا قضى الأمر إنّ اللّه وعدكم وعد الحقّ ووعدتّكم
فأخلفتكم ....
ابراهيم (14) 22
نيز---) افترا، حق، دروغ و فساد
باطن/ اسماوصفات
باطن، به معناى مخفى از حواسّ
[1] و از اسماى خداوند است و در تفسير آن آمده است: 1. پنهان از ديدگان
و گمانهاى آفريدهها. [2]
2. غير قابل ادراك با حواسّ. 3. محيط بر هر امر باطنى.
[3] اين واژه در قرآن همراه با ظاهر به كار رفته است: حديد (57) 3.
باعث/ اسماوصفات
بعث به معناى فرستادن، برانگيختن، زنده كردن، بيدار كردن و واداشتن
بر كارى است. [4] باعث (اسم فاعل آن) از اسماى الهى به
شمار مىآيد. اين اسم از اسماى انتزاعى است و از آياتى كه واژه «بعث» به صورت فعلى
در آن به كار رفته و فاعل آن خداست استفاده شده است: 56 و 213 و 247 و 259 بقره
(2)؛ 164 آلعمران (3)؛ 12 مائده (5)؛ 31 مائده (5)؛ 36 و 60 و 65 انعام (6)؛ 103
و 167 اعراف (7)؛ 74 و 75 يونس (10)؛ 36 و 84 و 89 نحل (16)؛ 5 و 15 و 79 و 94
اسراء (17)؛ 12 و 19 كهف (18)؛ 7 حجّ (22)؛ 41 و 51 فرقان (25)؛ 59 قصص (28)؛ 6 و
18 مجادله (58)؛ 2 جمعه (62).
باغ
باغ، محوطهاى معمولًا محصور است كه در آن از انواع درختها و گلها
كاشته باشند. [5] در اين مدخل از واژههاى «جنّت»،
«جنّات» و «حدائق» استفاده شده است.