مِن وراءِ حِجابٍ ... ء لا جُناحَ عَلَيهِنَّ فى ءاباهِنَّ ولا ابناهِنَّ ولا
اخونِهِنَّ ولا ابناءِ اخونِهِنَّ ولا ابناءِ اخَوتِهِنَّ ولا نِساهِنَّ ولا ما
مَلَكَت ايمنُهُنَّ واتَّقينَ اللَّهَ انَّ اللَّهَ كانَ عَلى كُلّ شَىءٍ
شَهيدا.
احزاب (33) 53 و 55
107. جواز ملاقات و سخن گفتن همسران محمد با بردگان خويش:
يايُّهَا النَّبىُّ انّا احلَلنا لَكَ ازوجَكَ التى ءاتَيتَ
اجورَهُنَ ... ء لا جُناحَ عَلَيهِنَّ فى
ءاباهِنَ ...
ولا ما مَلَكَت ايمنُهُنَ
....
احزاب (33) 50 و 55
گفتگوى همسران محمّد
108. همسران محمّد، موظف به اجتناب از گفتگوى رو در رو و بى پرده با
نامحرمان:
يايُّهَا النَّبىُّ انّا احلَلنا لَكَ ازوجَكَ ... ء يايُّهَا الَّذينَ ءامَنوا لا
تَدخُلوا بُيوتَ النَّبىّ الّا ان يُؤذَنَ لَكُم
... واذا سَالتُموهُنَّ مَتعًا فَسَلوهُنَّ مِن وراءِ حِجابٍ ذلِكُم
اطهَرُ لِقُلوبِكُم وقُلوبِهِنَّ وما كانَ لَكُم ان تُؤذوا رَسولَ اللَّهِ ....[1]
احزاب (33) 50 و 53
109. جواز گفتگوى همسران پيامبر، با مردان نامحرم، با رعايت موازين و
لحن غير تحريك آميز جنسى:
[1] . گرچه خطاب آيه گفتگوى مؤمنان با همسران پيامبر رابيان
مىكند، ولى با توجه به علت حكم معلوم مىشود گفتگوى همسران حضرت با ديگران هم
همين حكم را دارد.
[2] . آيه شريفه در مورد حجاب همسران پيامبر است. مقصود از «ولا
نسائهنَّ» اين است كه با زنان مسلمانان اشكالى نيست. مفهوم مخالفش اين است كه با
زنان اجنبى بايد حجاب را رعايت كنند. (الميزان، ج 16، ص 338)