[1] . تاثير بيشتر آن بود كه بعضى مفسران ذكر كردهاند، به امر
موسى عليه السلام عدهاى آماده شدند براى كشتن و عدهاى براى كشته شدن تا 70000
نفر كشته شدند و خداوند بقيه را بخشيد. (مجمع البيان، ج 1- 2، ص 238؛ الكشاف، ج 1،
ص 140)
[2] . چون لقمان در چند فقره از آيات شريفه فرزندش راموعظه مىكند
و هيچ اعتراضى از طرف فرزند ذكر نشده، اين مواعظ به منزله نصايح پذيرفته شده تلقى
مىگردد.
[3] . آوردن دو صفت رحمان و رحيم به دنبال ربوبيّت بر هستى
مىتواند برخاسته از اين باشد كه در تدبير و تربيت، مهربانى لازم است.