فقضهنّ سبع سموات فى يومين وأوحى فى كلّ سماء أمرها وزيّنّا
السّماء الدّنيا بمصبيح وحفظا ذلك تقدير العزيز العليم.[3]
فصلت (41) 12
وأنّا لمسنا السّماء فوجدنها ملئت حرسا شديدا وشهبا* وأنّا كنّا نقعد منها مقعد للسّمع فمن يستمع الأن يجد له شهابا
رّصدا.
جن (72) 8 و 9
[1] در صورتىكه ضمير «يلقون» و «أكثرهم» به شياطين بازگردد،
احتمال دارد كه مقصود از «يلقون السمع» استراق سمع شياطين از مكالمات فرشتگان
باشد. در اين صورت، مفهوم «و أكثرهم كاذبون» اين است كه آنان، گاهى مىتوانند
حوادث آينده را بفهمند؛ ولى به طور معمول دروغ مىگويند.
[2] «تولّى عنه» به معناى روى برتافتن است (مجمعالبيان، ذيل آيه)
و منظور از آن اين است كه در نزديكى آنان خود را پنهان سازد و بنگرد.
[3] لازمه كلمه «حفظاً» كه به تقدير «حفظناها» است، وجود موجوداتى
مانند شياطين است كه مىكوشيدند استراق سمع كنند.