[1] . با توجّه به آيه قبل، احتمال داده مىشود كه طالب رضوان الهى
پيامبر صلى الله عليه و آله باشد.
[2] . «أفمن اتّبع رضوان اللّه ...» براى بيان اين مطلب است
كهنسبت دادن خيانت به پيامبر صلى الله عليه و آله، ظالمانه است، چرا كه او پيرو
خشنودى خدا است و خيانتكار، گرفتار خشم الهى. (الميزان، ج 4، ص 57)
[3] . مفرد آمدن ضمير «يرضوه»، با اينكه ظاهر عطف به «واو»، اقتضاى
تثنيه آن را دارد، براى اين است كه خشنود كردن پيامبر صلى الله عليه و آله از
خشنود ساختن خداوند جدا نيست. (روحالمعانى، ج 6، جزء 10، ص 186)