(1) . از آنجا كه كلمه «راعنا» نزد يهود، معناى ناروايى داشت،
خداوند از بهكارگيرى آن در خطاب به پيامبر صلى الله عليه و آله نهى كرد.
(مجمعالبيان، ج 1-/ 2، ص 343)
(2) . مقصود از «برسلى» تمامى رسولان الهى پس از موسى عليه السلام
است كه از جمله آنها پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله مىباشد. «تعزير» به معناى
نصرت همراه با تعظيم است. (الميزان، ج 5، ص 240)
(3) . بنا بر روايتى از امام مجتبى عليه السلام «من يقترف حسنة»
بهمودّت اهلبيت عليهم السلام تفسير شده است. (مجمعالبيان، ج 9-/ 10، ص 44)