[1] . مقصود از «عبداً من عبادنا» خضر عليه السلام است.
(مجمعالبيان، ج 5-/ 6، ص 745)
[2] . بنا بر اينكه «سحت» به معناى هرگونه كسب حرام باشد،
(لسانالعرب، ج 6، ص 186، «سحت») مىتواند غصب را هم شامل مىشود
[3] . «احبار» به معناى عالم است و غالباً در عالمان يهود استعمال
مىشود. (الميزان، ج 9، ص 245) مقصود از اكل مال به باطل، تملّك آن از راههاى حرام
است و چون بيشترين هدف تصرّف و تملّك، خوردن است، «اكل» به جاى تصرّف و تملّك
استعمال شده است. (مجمعالبيان، ج 5-/ 6، ص 40)