[1] . «واجتبينا» عطف بر «فضّلنا» است. (انوارالتّنزيل، بيضاوى، ج
2، ص 32؛ التّفسير الوسيط، ج 5، ص 122) در اين صورت مرجع ضمير «هديناهم» انبياى
ياد شده در آيات پيشين است
[2] . «أولئك» اشاره به پيامبرانى است كه در آيات پيشين ازآنان ياد
شده است. گفتنى است كه در آيه 7 سوره حمد
(1) در بيان صراط مستقيم فرموده: راه
كسانى كه از جانب خداوند، نعمت داده شده (منعم عليهم) هستند و در اين آيه (منعم
عليهم) را نام برده است، معلوم مىشود كه افراد نامبرده شده سالكان صراط
مستقيماند. (الميزان، ج 14، ص 74)