[1] . برداشت مبتنى بر اين احتمال است كه «امانة» در اين آيه اعمّ
از دين بر ذمّه و عين مرهونهاى باشد كه در قبال مطالبات به رهن گذاشته مىشود.
(تفسير التحرير و التنوير، ج 2، جزء 2، ص 586؛ زبدةالبيان، ص 457)
[2] . برداشت مبتنى بر اين احتمال است كه «امانة» در اين آيه اعمّ
از دين بر ذمّه و عين مرهونهاى باشد كه در قبال مطالبات به رهن گذاشته مىشود.
(تفسير التحرير و التنوير، ج 2، جزء 2، ص 586؛ زبدةالبيان، ص 457)
[3] . برداشت ياد شده از كلمه «مقبوضة» است، چنانكه از امام باقر
عليه السلام نقل شده: رهن تحقّق پيدا نمىكند مگر با قبض. (تفسير نورالثقلين، ج 1،
ص 301، ح 1204)