[1] . از اينكه در وضو و تيمّم مقدار مشخص شده و در غسل مطلق آمده
است، مطلب مذكور استفاده شده است. برخى از مفسران نيز نوشتهاند: غسل فراگرفتن آب
به تمام بدن است. (التّفسير المنير، ج 5، ص 83)
[2] . رسولاللّه صلى الله عليه و آله در پاسخ سؤال از وضو و غسل
در هواىسرد با وجود خطر جانى فرمود: «و لاتقتلوا أنفسكم ...». (تفسير عيّاشى، ج
1، ص 236، ح 102)
[3] . نهى از نزديك شدن به نماز مىتواند اشاره به بطلان وضو، غسل
و تيمّم باشد، چون كه نزديك شدن به نماز با آنها تحقّق مىيابد. (كنزالعرفان، ص
30-/ 31)