[1] . مقصود از «معروف» امور معاملاتى و حقوقى است كهمردم از راه
احكام شريعت و يا عادات اجتماع كه مخالف با شرع نباشد شناختهاند. (تفسير
التحريروالتنوير، ج 2، جزء 2، ص 422)
[2] . به قرينه آيه بعدى كه حكم مطلّقه را در صورت تعيين مهر بيان
مىكند اين آيه به مطلقهاى اختصاص دارد كه مهرش تعيين نشده است كه در اين صورت،
واجب است متاعى مناسب به او بپردازد. (الميزان، ج 2، ص 245)
[3] . به نظر اكثر مفسّران «و على المولود له رزقهنّ ...» در مورد
مطلّقه است. (مجمعالبيان، ج 1-/ 2، ص 587)
[4] . احتمال دارد به قرينه آيات قبل و بعد، مقصود از «والوالدات»،
زنان مطلّقه باشند