[1] . همانگونه كه برخى مفسّران گفتهاند، منظور از ضمير «كم»
مردان مسلمان و منظور از نساء همسران آنان است، لذا اين حكم مربوط به زنان شوهردار
است و زنان بىشوهر را شامل نمىشود. (الميزان، ج 4، ص 235) و اين حكم به واسطه
سنّت در رجم زن شوهردار نسخ شده است
[2] . بنا بر يك احتمال، منظور از «التى» زنان شوهردار مىباشد و
اين آيه هم دنباله همان احكام است، پس مراد از «الّذان» مرد و زن بىشوهر است.
(زبدةالبيان، ص 827)
[3] . براين اساس كه ضمير «متّعوهنّ» به طايفه دوم از زنان مطلّقه
در آيه بر گردد؛ يعنى زنانى كه مهريّهاى براى آنها معيّن نشده است