[1] . در صورت قائل شدن به وجوب يا استحباب اخذ زكات بر پيامبر صلى
الله عليه و آله اين حكم درباره جانشين حضرت و مأمور جمع آورى زكات و فقيه جارى
خواهد بود. (كنز العرفان، ج 1، ص 228- 229)
[2] . بنابر قولى، مقصود از «قد افلح من تزكى» زكات فطره است و اين
مطلب از امام صادق عليه السلام روايت شده است. (مجمع البيان، ج 9- 10، ص 722)
[3] . از اين آيه بر استحباب دادن زكات از درآمدها و محصولات
كشاورزى استدلال شده است. (كنز العرفان، ص 209 و 210)
[4] . آيه ياد شده دلالت دارد كه در حال نماز مىتوان قصدپرداخت
زكات كرد. (زبدةالبيان، ص 161)