تَقُولُونَ عَلَى اللَّهِ ما لا تَعْلَمُونَ بَلى مَنْ كَسَبَ
سَيِّئَةً وَ أَحاطَتْ بِهِ خَطِيئَتُهُ فَأُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فِيها
خالِدُونَ.
بقره (2) 80 و 81
نيز--) عذاب
جُهَيْنَه
بنوجُهينة بن زيد بن ليث، از قبيله قضاعه است كه طايفه
بنوجُهَيْنَه ساكن حجاز منتسب به اوست.[1] برخى از مفسّران، مقصود از «اعراب» در آيه 99 توبه (9) را جهينه و
غفار دانستهاند كه به خدا و روز واپسين ايمان دارند.[2] بنا به نقلى، مقصود از «للّذين آمنوا» در آيه 11 احقاف (46) نيز
جهينه و مزينه هستند.[3]
براساس برخى اقوال، آيه 101 توبه (9) در ارتباط با نفاق برخى از افراد اين قبيله[4] و آيه 120 توبه و آيه 11 فتح (48)
نيز درباره تخلّف آنان از فرمان پيامبر صلى الله عليه و آله جهت شركت در جهاد و
همراهى نكردن با آن حضرت نازل شده است.[5]
چادر
--) حجاب
چاقو
چاقو كارد كوچكى است كه غالباً تيغه آن به دسته، تا مىشود.[6] در اين مدخل از واژه «سكّين» استفاده شده است.
بريدن با چاقو
1. ديدن جمال حيرتانگيز يوسف عليه السلام، باعث بريده شدن دستهاى
زنان مصر، به دست خودشان با چاقو: